Mölltal gletsjerbahn en Gmünd - Reisverslag uit Gmünd, Oostenrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu Mölltal gletsjerbahn en Gmünd - Reisverslag uit Gmünd, Oostenrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu

Mölltal gletsjerbahn en Gmünd

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander en Coor

19 Augustus 2013 | Oostenrijk, Gmünd

Met de regen tikkend op het dak en de donder op de achtergrond schrijf ik het een na laatste verhaaltje in Oostenrijk. Het is een half uurtje geleden gaan regenen.

Na het ontbijt vertrokken naar de Mölltal Gletsjerbahn. 3 kwartier rijden en tot het "Mittelstation" met een soort trein door de berg omhoog. Weer eens wat anders... Daarna met een gondel tot het "Bergstation" op 2800 meter: de gletsjer. Ik was vergeten mijn schoenen aan te trekken dus was ik op m'n slippers boven. Gelukkig hadden we wel truien mee.
Boven een prachtig uitzicht over het hooggebergte.
Om 14.00 weer naar beneden en besloten we naar het historische stadje Gmünd te gaan. Heel leuk stadje met leuke straatjes. Het centrum was niet zo groot, maar prima om een uurtje rond te lopen en wat te drinken. Toen naar het Porsche museum geweest dat ook daar was. Het blijkt dat de eerste auto die het merk "Porsche" werd genoemd daar in Gmünd was gebouwd. Het was een leuk klein museumpje met een paar Porsches. Blijkt een privéverzameling. Hierna weer terug gereden naar de camping.
Morgen de laatste dag in Oostenrijk!

• 20 Augustus 2013 - 18:53

Mama:

Wat weer een leuke dag hadden jullie.
    Wij bewonderen de jongetjes die zo goed alles meedoen.
    Ze zullen wel veel verhalen te vertellen hebben.
    Wij verheugen ons op morgen.
    Jammer voor jullie ; fijn voor ons.
    Het wordt ook nog mooi weer!
    Voor morgen: goeie reis en rij voorzichtig!
    kenlvallebei