Topdag op Porquerolles - Reisverslag uit Porquerolles, Frankrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu Topdag op Porquerolles - Reisverslag uit Porquerolles, Frankrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu

Topdag op Porquerolles

Door: snader22

Blijf op de hoogte en volg Sander en Coor

29 Juli 2011 | Frankrijk, Porquerolles

Vanmorgen om 07.30 uur opgestaan om de boot van 09.00 uur te halen naar Porquerolles, een van de Iles D'or of Iles de Hyères. Daar aangekomen meteen drie fietsen en een fietsaanhangertje gehuurd om over het eiland te toeren. Eerst dwars over het eiland naar de andere kant, prachtig uitzicht op de azurblauwe zee. Daarna naar het dorpje iets gedronken en gegeten. Daar waren weer die prachtige schilderijen, maar even buiten ons budget... jammer... Ik mocht ze wel fotograferen van de schilder zelf. Op de fiets naar een van de stranden van Porqerolles (Notre Dame) om te snorkelen. De onderwaterwereld was helaas niet wat ik ervan had verwacht, maar wel lekker gebakken in de zon. Om 16.30 van het strand vertrokken en Coor wilde graag een andere route terug naar het dorpje. Dat hebben we geweten... In één uur de Mont Ventoux en Alpe d'Huez beklommen en afgedaald. Helemaal kapot hebben we de fietsen ingeleverd en hebben onszelf getracteerd op heerlijke Moules frites (gekookte mosselen). Om 19.30 de boot terug naar Hyères. Bij de studio aangekomen nog lekker even op het strand een pilsje gedronken. Wat een topdag was dit weer.

• 30 Juli 2011 - 07:19

Raymon En Maaike :

Ziet er goed uit allemaal!!! En die bergbeklimmingen op de weg terug..... hahahaha....

Succes buurtjes!! ENJOY LIFE

Gr. Ray