Bootje varen Porquerolles - Reisverslag uit Porquerolles, Frankrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu Bootje varen Porquerolles - Reisverslag uit Porquerolles, Frankrijk van Sander en Coor - WaarBenJij.nu

Bootje varen Porquerolles

Door: snader22

Blijf op de hoogte en volg Sander en Coor

02 Augustus 2011 | Frankrijk, Porquerolles

Vanmorgen ging om 7.00 uur de wekker om de boot van 8.30 uur naar Porquerolles (het eiland) te nemen waar we een motorbootje hebben gehuurd. Met het bootje zijn we naar een mooie baai gevaren. Ik heb daar gesnorkeld en Wick en Coor gezwommen. Jos bleef op de boot kijken naar de andere boten om ons heen. We vervolgden onze weg en zijn het hele eiland rond gevaren. De zee aan de zuidzijde van het eiland was vrij wild. Het bootje stampte op de korte golfslag en zo kwam er heel wat buiswater over de zonnende Coor en slapende Wick heen. Het was een heerlijk tochtje. Om 14.00 uur kwamen we met knorrende maagjes weer in de haven aan. We hebben tegenover het kerkje een heerlijke pizza verorberd. Na het eten konden we nog anderhalf uur varen en daarna hebben we de boot naar Hyères genomen. In de studio hebben we grote garnalen gegeten. We zijn allemaal moe, maar zeer voldaan van deze leuke dag.

• 02 Augustus 2011 - 20:48

Papa En Mama:

Wat hebben jullie toch een heerlijke
    vakantie.
    Jammer dat langzaam het einde
    nadert.
    Geniet nog maar volop!
    Uren in de vijver staren om de vissen
    te zien!
    Maar het geduld wordt beloond.
    Welterusten en veel kusjes!

• 17 Maart 2012 - 09:11

David:

Wat was de prijs van zo'n boodje aub. Geraak je er met 2 volwassenen en 3 kinderen in. Geen vaarbrevet nodig? Weet je of je ook zo'n bootje kan huren aan Port Cros?

• 17 Maart 2012 - 10:07

Sander:

Zo'n bootje wassen ongeveer 90 euro.
    De benzine was 30 euro.
    Je hebt geen vaarbewijs nodig en 2 volwassenen en 3 kinderen gaat makkelijk.
    Of je op port cros ook een kan huren weet ik niet, daar zijn wij pas een keer geweest.
    Porquerolles is groter en naar mijn mening mooier dan port cros.

• 18 Maart 2012 - 10:15

David:

Bedankt voor je snelle antwoord ;) We zijn vorig jaar in Hyeres geweest en hebben toen Porquerolles gedaan. We wilden een bootje huren maar men moest een waarborg betalen van 600 of 700 euro. Hebben jullie dat ook moeten betalen?

Mijn zoon wil dit jaar absoluut Port Cros doen maar daar is niet zoveel te zien he...? Hij wil dat doen voor de fauna. De vissen zouden daar zo uit je hand komen eten. Ik denk niet dat men daar zo'n bootje kan huren. Gezien het een reservaat is. Was er daar een toeristisch bureau op Port Cros?

Nog een vraagje; kom je met de benzine toe om heel Porquerolles rond te varen en hoe lang hebben jullie er over gedan. Is het niet gevaarlijk met andere grote boten?

Alvast bedankt voor je antwoord.

• 12 Mei 2012 - 15:05

David:

Hoi Sander, het zou leuk zijn als we eens een reactie krijgen. Juli vertrekken wij en ik had graag geweten hoeveel de waarborg bedraagt om een bootje te huren in Porquerolles. Alvast bedankt!